Datum objave: 27. svibnja 2024.
Kategorija: Naslovnica

Borna Mandžuka – genijalac iz naše škole

Borna Mandžuka je učenik kojeg u našoj školi ne treba puno predstavljati. Činjenica da je Borna učenik koji ima odličan uspjeh ne treba nikoga iznenaditi. Ono što Bornu čini posebnim su uspjesi na natjecanjima.

Borna nas je svojim uspjesima na školskim, županijskim, a posebno na državnim natjecanjima  sve zadužio i prema njemu imamo ogromno poštovanje i zahvalnost. Kad bi započeli nabrajati sve njegove uspjehe, ovaj tekst bi se u nedogled proširio, pa ćemo navesti samo iznimne uspjehe na državnim natjecanjima. Napomena čitateljstvu, kako bi učenik dospio na državno natjecanje treba uspješno proći školsko natjecanje, a nakon toga biti među najboljima na županijskom natjecanju, što je uspjeh sam za sebe. Državno natjecanje je ipak kruna svih školskih natjecanja, tu pristupnici nisu došli slučajno, već ogromnim talentom i napornim radom. Nije prvi put da smo imali učenike na državnim natjecanjima, ali nismo nikad u našoj bližoj, a vjerojatno i daljoj povijesti naše škole imali učenika koji je bio na čak 6 državnih natjecanja i to iz matematike i povijesti. To je stvarno uspjeh vrijedan divljenja. Nećemo zamarati čitateljstvo rezultatima već ćemo navesti samo da je Borna među najuspješnijim učenicima koji su pohađali ovu školu.

Ovom prilikom smo porazgovarali s Bornom i u nastavku vam donosimo ekskluzivni intervju s Bornom Mandžukom.

Možeš li nam se predstaviti i reći nam nešto o sebi?

Ja sam Borna Mandžuka, učenik sam 4. razreda opće gimnazije „Vladimir Gortan“ Buje. Od hobija se bavim sportom, prvenstveno igram košarku i videoigre. U slobodno vrijeme također volim pogledati koju dobru seriju i film te se družim s prijateljima.

Jesi li i u osnovnoj školi sudjelovao na natjecanjima i na kojima?

U osnovnoj školi sam se počeo zanimati za natjecanja. Bio sam na natjecanjima iz geografije i matematike. Moram priznati da nisam ostvario rezultate kakve sam ostvario u srednjoj školi, ali bio sam zadovoljan rezultatima u osnovnoj školi i to mi je bio poticaj da se u srednjoj školi više iskažem na tom polju.

Možeš li nam objasniti svoj stil učenja za natjecanja, kako se pripremaš, koliko vremena ti treba?

Ovisi o predmetu. Recimo, za matematiku ili fiziku pokušavam riješiti i vježbati što više zadataka i pri tome biram teže zadatke, ali tu i tamo ponavljam i temeljne zadatke, da me ne iznenade. Za ostale predmete više čitam i učim iz različitih udžbenika. Pri tome pokušavam se koncentrirati na pamćenje podataka i pokušavam povezati te podatke i činjenice u smislenu cjelinu. To mi pomaže pri memoriranju određenih činjenica. Moja strategija učenja uključuje da se dan prije natjecanja odmorim od učenja i posvetim se drugim stvarima. Za učenje si uzmem dovolno i ne pretjerujem kako ne bi došlo do zasićenja. U svakom slučaju, za dobre rezultate treba se pošteno potruditi, nije to samo talent nego i puno učenja.

Koje su ti natjecanja bila najzahtjevnija, a koja su ti bila poticajna i zabavna?

Ne mogu reći koja su mi bila najviše poticajna i zabavna, za bilo koje natjecanje nisam trebao dodatni poticaj već bih sam pronašao poticaj bez obzira na rezultat.  Ako moram izdvojiti najteže natjecanje, to bi sigurno bilo ono iz fizike iz razloga jer nema puno materijala za pripremu, a niti smjernica koju literaturu treba koristiti.

Koje ti je najomiljenije natjecanje, do kojeg ti je bilo najviše stalo i zašto?

Definitivno matematika, to mi je omiljen predmet. U matematici nema segmenta koji mi nije zabavan. Volim apstraktne zadatke koji nemaju jedan korak ili način kako stići do rješenja, to mi je prava mentalna razbibriga. Ove godine mi je natjecanje iz matematike bilo posebno jer sam postigao željeni rezultat. Imao sam osjećaj da sam ove godine spreman za jako dobar rezultat, što se i ostvarilo.

Možeš li s nama podijeliti iskustva, zanimljivosti s natjecanja ili „pikanterija“?

Već sam prošao puno natjecanja, pa sam se već navikao i nemam velikih iznenađenja. Ono što mi je bilo odlično na svim natjecanjima je što sam upoznao puno osoba koji imaju iste interese kao i ja te sam uživao u njihovom društvu.

Koje ti je natjecanje bilo loše koncipirano po tvom mišljenju, imaš li neke zamjerke?

Ne volim kritizirati organizaciju natjecanja, ali ako trebam izdvojiti neke nedostatke, svakako bih spomenuo županijsko natjecanje iz fizike za četvrti razred, Zadaci su bili toliko komplicirani i nisu pratili gradivo koje učimo u školi. Nisam samo ja imao taj problem nego i većina ostalih koji su sudjelovali. Na kraju su svi imali mali broj bodova

Možeš li nam reći životna iskustva s natjecanja, gdje si skoro pobijedio, „zabrljao“ nešto ili slično?

Ima puno takvih situacija. Prošle godine mi je nedostajao samo jedan bod da idem na državno iz geografije. Nisam se mogao sjetiti Malostonskog zaljeva, a znao sam. Ali da budemo pošteni, iz povijesti sam se jedva „izvukao“ i prošao na državno natjecanje. Negdje izgubiš, negdje dobiješ, sve se na kraju izbalansira.

Što bi savjetovao drugim učenicima koji žele sudjelovati na natjecanjima?

Puno rada, ne slušajte druge nego sebe i birajte natjecanja koliko želite i koliko možete te da se iza svakog rezultata, bio dobar ili loš, stekne iskustvo. Nemojte ići na natjecanja iz predmeta koje ne volite, bez obzira na nagovaranja ostalih.

Kakvi su tvoji planovi za budućnost, i ako si odlučio, koji ćeš fakultet upisati?

Planovi za budućnost imat će sigurno veze s „brojevima“ u smislu da će uključivati znanost koja ima veze s matematikom ili fizikom. U svakom slučaju bit će u STEM području.

Koga bi izdvojio kao svoje uzore?

Tu je kod mene situacija zanimljiva. Imam svoje uzore, ali ih neću imenovati posebno. Najveća motivacija mi je kad vidim učenike koji se ne trude dovoljno, ne ostvaruju svoje potencijale, nemaju želju za znanjem, nedostaje im fascinacije. Ja jednostavno ne želim biti kao oni i to mi je najveća motivacija.

Uloga mentora u tvojim uspjesima?

Ne smijem izostaviti pomoć mojih mentora, neću ih ovdje sve spomenuti kako ne bih neke zaboravio, ali u svakom slučaju bili su mi podrška i od velike pomoći i veliko im hvala na trudu i predanosti.

Što napisati nakon ovoga nego veliko hvala i puno sreće u budućem radu. Vrata naše škole će ti uvijek biti otvorena. Nemoj nas zaboraviti i posjeti nas ponekad.

Borna, sretno i sve najbolje želi ti Srednja škola „Vladimir Gortan“ Buje

Pročitajte još

Početak nastave – obavijest

Dragi učenici, U ponedjeljak 9.rujna 2024. u 8 sati počinje nastava u novoj školskoj godini. Dragi učenici prvih razreda, vaše nove razrednice i ravnateljica dočekat će vas pred ulazom u školu i otpratiti u Vijećnicu...

NACIONALNA INFO LINIJA ZA OVISNOSTI

Otvorena nacionalna Info linija za ovisnosti Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo 0800 2000 70 Kao podrška za osobe koje se suočavaju s problemom ovisnosti, pri Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo započela je s radom Info linija za ovisnosti koja je namijenjena...

Skip to content