« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Učenici i profesori škole obilježili su 19. listopada Dan kravate u svojoj školi s misijom promicanja kravate kao dijela hrvatske i svjetske kulturne baštine. Voditeljica projekta bila je prof. Dubravka Puljar Kovačević.
Cijeli projekt predstavljanja kravate naišao je na veliko zanimanje učenika, a prostor škole ukrašen je izloženim kravatama.
Podrijetlo kravate je hrvatsko i utemeljeno je na povijesnim i lingvističkim činjenicama. Da je kravata univerzalni simbol otmjenosti i kulture odijevanja pokazali su učenici izloživši kravate u raznim bojama, dezenima i simbolima. Učenici su međusobno vezivali kravate i to načinima vezivanja „Kralj Tomislav“ i „Knez Borna“.
Kravata je i simbol Europe i znak temeljnih ljudskih vrijednosti. Kravatu su nosili hrvatski vojnički odredi koji su se borili za francuskog kralja i nazivali su se ROYAL CRAVATTES. Ovaj stil oblačenja sviđao se francuskom dvoru za vrijeme kralja Luja XIV. te su ga prihvatili kao dio tadašnje francuske građanske mode „a
Najuspješniji učenik u vezivanju kravata bio je Anđelo Lešić, a najveću kolekciju svojih kravata izložio je učenik Mateo Velenik. Učenice Kristina i Josipa Ždravac su učile svoje školske kolege vezivanju kravate.